Hangtieten dat wil toch niemand?!

Ja, je leest het goed! Dit artikel gaat over tieten, borsten, tetten, ballonnen, kogels, memmen, airbags, bloemkolen, boobies, jetsers, druiven, meloenen of vallen die van jou toch binnen de categorie erwtjes. No problem, dit vind je sowieso interessant om te lezen!

Als ex-dikkertje heb ik zelf ervaring met verschillende formaten en wat dat met je als vrouw kan doen. Zo is de borst natuurlijk het teken van vrouwelijkheid (de manboobs laten we even achterwege). Dus hoe zorgen we hier nou goed voor als sportieve vrouw?

Even wat feitjes op een rij om je bewust te maken wat “onze jongens” zoal te verduren krijgen tijdens een work-out. Wist je al dat:

  • Je borsten continu een 8-vormige beweging maken gedurende de dag?
  • Ze tijdens het sporten zo’n 9 cm heen en weer kunnen bewegen?
  • Ze geen spierweefsel bevatten en dus niet te trainen zijn?
  • Ze door hun volume ook een beroep doen op je omliggende spiergroepen om je in balans te houden?
  • Ze doordat ze geen spierweefsel bevatten heerlijk kunnen meedeinen op iedere beweging die je maakt? (denk: waar blijven ze als je een handstand doet?)
  • Ze je huid kunnen laten scheuren bij slechte ondersteuning?

Juist! Niet onderschatten dus die boobies!
Hoe voorkomen we nou dat bovenstaande gebeurd of hoe kunnen we dit verminderen? Nou door ze de juiste ondersteuning te geven! Dan gaan ze tenminste ook wat langer mee zonder dat we erover struikelen, net op het moment dat we de sprint inzetten.

Investeer daarom in goede sportbeha’s. Maar wat is nou precies een goede sportbeha en waar moet je zoal op letten? Hier de 3 belangrijkste punten om op te letten! 😊

 

1. Zorg dat je de juiste maat hebt!

80% van de vrouwen (onder andere: ik) koopt een verkeerde beha maat. Laat je eens informeren door zo’n vriendelijke dame in de winkel. Schaam je vooral niet want die meid heeft echt alle soorten en maten al gezien en is eigenlijk je redder in nood als het gaat om hangtieten.

 

2. Koop verschillende sportbeha’s!

Dit doe je omdat de rek er anders veel te snel uit is en dat is zonde. Daarnaast gebruik je natuurlijk verschillende soorten, bij een rustigere sport en een meer borst-intensieve sport.

 

3. Mooie tieten, daar moet je in investeren!

En dan bedoel ik niet dat je ze moet laten opkrikken of opvullen door een plastisch chirurg maar daarmee bedoel ik: Koop eens een kwalitatief goede sportbeha. Je merkt al gauw dat de ondersteuning je helpt bij het houden van een goede sporthouding en dat je minder rugklachten zult hebben. Daarnaast kun je maar beter nu voor een paar tientjes extra een goede beha kopen in plaats van dat je straks krom moet liggen voor een boobjob… just saying…

Zelf heb ik mijn sportbeha’s sinds kort van Anita. Het prettige hieraan vind ik dat zij verschillende modellen aanbieden binnen de Anita Active lijn. Daarnaast zijn de verfrissende en verrassende kleurtjes erg leuk voor de afwisseling en durf je met gemak je shirt uit te trekken wanneer het allemaal te warm wordt in de gym. Goed en modieus dus!

Neem hier eens een kijkje voor hun aanbod: https://www.anita.com/nl_global/merken/anita-active.html

By Simone

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *